Orriak

5. Ikus-entzunezko testuek zabaltzen dituzten mundu-ikuskera, balioak eta estereotipoak

Ikus-entzunezko bideetatik eta bide digitaletatik, mezuak jaso eta jaso bizi gara, eta haien eragina oso handia da: estetika ikusgarriak eta tremendistak dituzte, emozioetan jartzen dute indarra, azalkeriatan oinarritzen dira horietako asko, estereotipoetarako joera dute, intentzio komertzialak izaten dituzte, balio batzuk islatzen eta indartzen dituzte… Ikus-entzunezko mezuek gizartearen irudi bat ematen eta indartzen dute, eta eragin handia dute hartzaileek egiten duten munduaren interpretazioan; eragin kulturalak dituzte. Horregatik guztiagatik, kritikoki aztertu behar dira.

Ikus-entzunezko bat aztertzean, islatzen duen munduari erreparatu behar zaio, galdera hauei erantzunez:

  • Islatzen duen munduak ba al du loturarik errealitatearekin? Zergatik? 
  • Zer eratako pertsonak ageri dira? Zer egiten dute eta zer funtzio dute pertsona horiek? Zer balio islatzen eta sustatzen dute? 
  • Elkartasuna, lehiakortasuna, bizi-poza, maitasuna, bazterkeria, edertasuna, arrakasta, aberastasuna, kontsumismoa, oldarkortasuna, tolerantzia… 

Adibidea: estereotipoena lelo bat naiz 
Adibidea 2: estereotipoena trafiko irratia emakumeak eta itxura 
Adibidea: Bertsofrikiea
Adibidea: martxoak 8 Amasa Billabonako udala